מאות השתתפו בחנוכת בית הכנסת הראשון והכנסת ס"ת ב'שדה אברהם'

    שלום בידרמן No Comments on מאות השתתפו בחנוכת בית הכנסת הראשון והכנסת ס"ת ב'שדה אברהם'
    17:59
    10.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קורע לב: ארבעה לוחמים נפלו בצפון הרצועה, אחרים נפצעו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אירוע מרגש כשזה לא ראה המושב מאז הוקם: מאות השתתפו בטקס הכנסת ספר תורה שנכתב לזכר דניאל טרגרמן הי"ד, והוכנס לבית כנסת חדש (וזמני, עד לבניית מבנה קבע) ע"ש הדר גולדין הי"ד וחבריו שנפלו סמוך למושב, בחאן יונס, רפיח. את ספר התורה תרם דניאל טריטמן להצלחת משפחתו, חייל צה"ל ותושבי האזור.

    את פעילות הרוחנית במקום מקיימים אנשי ארגון איילת השחר, הפועלים לאייש ישובים וקיבוצים במתנדבים שישלימו מניין, ימסרו שיעורים והרצאות ויסייעו לבניין הרוחני של כל מקום ומקום. קשה לפענח את הסיבות לעיתוי, ואולם, מהפכה שקטה אך מוחשית עוברת על קיבוצי ומושבי עוטף עזה. בחודשים האחרונים, ניכרת התחזקות רוחנית משמעותית בחלק מהיישובים הסמוכים לגדר. חברים ותושבים בקיבוצי האזור מתעניינים, לומדים ומתקרבים.
    האירוע שהתקיים< החל בכתיבת אותיות אחרונות בספר התורה, בביתו של מרסלו טרגרמן סבו של דניאל בן הארבע הי"ד, שנהרג מפגיעת פצמ"ר. משם יצאו המאות בשירה וריקודים אל בית הכנסת החדש ששופץ בתוך מבנה המזכירות הישן. שדה אברהם ממוקם סמוך לכרם שלום ואזור רפיח. הרב הצבאי הראשי רפי פרץ ליווה את ההורים השכולים ומאידך דרבן את המשתתפים לשמוח בשמחת התורה. הזמר מנדי ג'רופי הרקיד את הקהל ולאחר התפילה קראו בתורה והעלו את ילדי המושב לתורה, לראשונה בחייהם. לפני קביעת המזוזות בבית הכנסת החדש התקיימה סעודת מצווה לכל האורחים. הרב שלמה רענן מנכ"ל ארגון איילת השחר הפועל לקירוב רחוקים, איחל לבית הכנסת להיות מאוייש לא רק בשבתות וחגים וגילה כי במספר קיבוצים ומושבים יתפללו רבים בראש השנה והימים הנוראים בבתי כנסת חדשים, ובמבנים ישנים ששופצו ע"י הארגון וישמשו מעתה כבתי כנסת לכל דבר. a href="/wp-content/uploads/2014/09/IMG_20140922_180134.jpg">הכנסת ספר תורה

    ספר תורה



    0 תגובות